meer volgers op Instagram

branding & strategie

wat is het precies en waar helpt het je bij?

moeite met het laten

groeien van je onderneming

Je ziet door het bomen het bos niet meer om je onderneming te kunnen laten groeien. Je voelt je overweldigd door alle informatie die je ziet op google en Social Media. Laten we eerlijk zijn, het is niet gemakkelijk om ondernemer te zijn.


Je hebt het gevoel dat je vastloopt en blijft proberen je onderneming te vernieuwen. Je hebt het gevoel dat er iets niet klopt. En dat komt niet omdat je kleuren niet goed zijn. Je hebt waarschijnlijk geen duidelijke merkstrategie als basis.


Heb je moeite om je bedrijf te laten groeien? Loop je vast in wat je volgende stappen zijn? Je hebt al veel geld geïnvesteerd, maar je krijgt geen nieuwe klanten. Je weet niet zeker wie je ideale klant is of hoe je ze moet bereiken. Je hebt een fantastisch aanbod, maar niemand lijkt interesse te hebben. Misschien heb je wel het gevoel dat je de juiste stappen zet maar blijven de klanten ook weg.

wat is een

merkstrategie

Het is belangrijk om als onderneming te laten zien waar je voor staat. Wie je ideale klant is en waarbij je ze kunt helpen. Door je onderneming een merkstrategie te geven, kun je je al onderscheiden van je concurrenten. Daarbij kun je met een strategie beter begrijpen waar je onderneming voor staat en dit ook overbrengen aan je ideale klant. Je hebt een stok achter de deur waar je altijd op kunt terugvallen als je weer vastloopt.


Een merkstrategie vat dus samen waar je onderneming voor staat en wat je wil bereiken, behalve geld verdienen. Het laat zien waar je je mee onderscheidt en welk gevoel je ideale klanten krijgen. Het gaat om de indruk die je geeft en vooral achterlaat. 


Zonder te schreeuwen hoe geweldig je product of dienst is, ben je een verbinding aangegaan met je ideale klant. Je hebt ze precies verteld wat je voor ze kunt doen en waar je voor staat. Elke keer dat je een bericht, verhaal, tekst plaatst of een gesprek hebt, weet je wat je moet zeggen.


Laten we zeggen dat je hoogwaardige diensten aanbied, die aan de luxere kant zijn en van goede kwaliteit. Máár je hebt een slordig ogende website, met alle kleuren van de regenboog. 


Jup, je potentiele klant neemt geen contact op. Waarom? Omdat de merkbeleving van je website en beleving van je aanbod niet matchen. Dit is precies waarom het zo belangrijk is om een merkstrategie te hebben én een branding die daarop aansluit.

wat is een

branding

Branding staat niet gelijk aan je logo, branding is zoveel meer dan een logo. Een branding gaat over gevoel, beleving, de emotionele waarde van het merk en de complete sfeer. Het totaal plaatje, zoals een ‘garden of flowers’. Waarbij een logo slechts één bloem in de tuin is.

 

Als je een bloem weghaalt, zie je nog steeds dat het een bloementuin is. Dat je dus zonder een logo te zien, precies herkent om welke onderneming het gaat. Het kan de manier van spreken zijn, de herkenbare kleuren of een patroon. 


Wat het ook is, het is direct herkenbaar. En dat is wat jij wil creëren met je onderneming om bekendheid en herkenbaarheid te krijgen. Kort gezegd: merkbekendheid. Dat kan je waarmaken met strategische branding.


Want waarom kopen we sneakers van Nike, terwijl dezelfde soort schoenen bij een ander merk goedkoper zijn? Waarom kopen we überhaupt die peperdure tas van Louis Vuitton? En waarom hebben sommige mensen zo’n sterke voorkeur voor Apple? Het heeft allemaal te maken met branding. Met merkbekenbaarheid, kwaliteit en herkenning. Sta daar maar eens bij stil.

Merkstrategie

We gaan samen kijken naar: wie is je ideale klant, welk eind-resultaat is belangrijk, hoe kun je je onderscheidden, welke uitstraling ga je naleven én krijg je focus op je doelen. Oftewel: je strategie. Na afloop krijg je de antwoorden duidelijk in een bestand gestuurd.

Wat bereik je hiermee? Als je je blijft vasthouden aan je strategie zal dit gaan zorgen voor meer herkenbaarheid en meer klanten. Je ideale klant weet waar je voor staat en wat je waarden zijn. Ook heb je zelf nu meer vastigheid, je hebt meer duidelijkheid over hoe je merk bekend moet staan.

investering 195,- excl. btw

projectduur // 1 á 2 weken

Logo Branding

In dit pakket zit inbegrepen:

investering 299,- excl. btw

projectduur // 2 á 3 weken

All-in Branding

In dit pakket zit inbegrepen:

investering 750,- excl. btw

projectduur // 3 á 4 weken

NAOMI DE LAAT

INFO@NAOMIS-DESIGN.NL

KVK  74535269

Pr. Christinastraat,

28 Echt